Yang Menarik Kali ini...

Followers

Saturday, July 18, 2009

Aku ke Trans Titiwangsa

Aku nak cerita pasal aku p Trans Titiwangsa baru baru ni.
24 jun-1 julaai 2009

Gambar dr bawah..masa ni baru di kaki gunung korbu.
lubang idung sapa lagi besaq..aku atau Cima kat belakang tu ?masa ni aku baru bertolak. pic ni diambil masa dok atas 4WD. Ceria jer tapi tak tau yg perjalananan di depan sana penuh cabaran!
1st sightseeing yg aku jumpa. kawasan ini aku berkhemah buat malam pertama. Sejuk ooo ayaq dia..kalah sejuk sungai sedim aku.
Kenalan yg menangis sebab takutkan pacat.. hehe masa ni memang penakut betoi..lama2 dia pun dah tak larat nak melayan karenah pacat sampai jadi berani terhadap pacat. Fear factor dapat diatasi. tahniah !
Cik Ila yg penuh semangat waja.. kegigihan beliau terserlah dlm pic ni walaupun tak nmpk muka dia.. Chayo Chayo!Binatang pertama yg aku snap pic dia. Unik oooo
In the middle of nowhere in the dark forest.. sempat bergmbar sementara nak refill ayaq.
The hidden waterfall..Amazing OooOOO
Aku yg kesejukan masa nak tido.. tido pun bawah fly jer.. kawan2 lain tido dlm khemah !
cuba tengok bontot aku tu... darah pacat..baru kena tu..tapi tak sedar !!!
Mang ...manusia yg penuh konfiden di kem spender
Ain yg masih blurr akan perjalanan menanti di hadapan.
My the only gear yg aku pakai sepanjang Trans TT..stokin ? tak pe..aku pun waras lagi
masa ni kat Bukit Botak No. 1..hujan baru nak renyai2..masih gembira
Lokasi : Bukit Botak no.2
situasi : Hujan lebat lagi colddddddddddd
kondisi : tersangat sejuk tapi hati masih membara nak menuju puncak korbu
Finally... aku tiba jua di puncak Korbu.. Alhamdulillah syukur pada Allah tiada bencana buat kami walaupun dalam kesejukkan menggigil dek ujan ditambah pula dengan suhu di puncak yg sememangnya suhu rendah..dok dlm aircond tak sesejuk ni tau..muka jer berseri tu tapi badan dah gigil maut ....gzzz
Heheh..kami di puncak korbu.. si apek Fatt ni tak reti sejuk ka ? aku sampai ke sumsum sejuk hingga menutup mata.. al kisah malam tu.. tido bwh fly lagi !
Sebelum tido.. mesti bergmbr dulu.. pape pun muka mesti ceria..hati membara .
pandangan dr puncak korbu. Pagi yg indah SubhanaAllah !
saat dah jauh meninggalkan Korbu..dari jauh jer kelihatan korbu tu
cantik kan..pemandangan ciptaan Allah !
Aku mahu kembali !
SubhanaAllah
MasyaAllah.. letih benar turun dari korbu terus shoot ke Junction point.sapa pernah buat trans tt ni tau ler betapa jauhnya korbu ke Junction point ! ingatkan nak camp site di sini...hampeh..pak kassim kata kita mesti p H20 Point...huhu..kena jalan lagi sejam lebih !
Dari Junction Point aku shoot ke H20 camp site pula..tido sini best.. panas .. ayaq pun kayooo..tapi cam hari2 lain..masih tido bawah fly ! tangan tu dok buang duri ...iyelah jalan malam mesti tangan tergagau duri punyer.Fatt manusia berlemak, Mang manusia konfiden sedang set masa, dan Belakang sana... Pak Kassim bz pasang ubat nyamuk...malu2 pula bergambar konon !
Puncak Yong Belar bersama mereka yg sporting..Oit..DBKL tak mau ukur tanah kat sini ka
Kami di Cameroon Highland..selama ini aku berangan nak p cameroon dengan bas@ kereta tapi tak sangka impian aku tercapai gak tapi...tapi...dengan cara paling susah....huhu....150km berjalan kaki...mcm org dulu kala berkelana pula ... Bye Bye.. pak kassim yg suka wat lawak tak abis2 gelak..


Kesimpulan...manusia hati paling kering dlm trans TT ni ialah....Ain dan Aku !
Aku mati mati pikir akan mati dalam hutan tu !

3 comments:

nz said...

trauma la tgk binatang menjalar tuh :|

Anonymous said...

tt mmg bestt!!
da pegi daa bru ni..njoy sehh

ina said...

brape umor pak kassim? salute ar...

continue reading

Related Posts with Thumbnails