Yang Menarik Kali ini...

Followers

Thursday, May 21, 2015

1MDB

walaupun aku tinggal di kampung. jauh dari bandar tetapi warga kampung tak lepas daripada perhatian oleh media tentang 1MDB . Di kedai kopi ada warga kampung yang kurang cergas mendapat info melalui internet masih samar2 apa itu 1MDB dan apa isunya . Mereka ini sangat merendahkan diri. Ada masanya hanya diam membisu apabila rakan semeja kedai kopi buka cerita pasal 1MDB ini. Aku rasa bagi mereka diam itu lebih baik jika tidak tahu apa 2.

Ada juga yang gah bercerita . terutamanya pasal politik . Sikit sikit selit pasal najib , pasal umno , pasal BN , pasal PKR , pasal maslan , pasal Tun  .. pong pang pong pang sana sini . Bila jentik sikit parti politik dalam hatinya tuu.. sedikit melatah . aku macam biasalah .. selalunya akan diam seribu bahasa sambil buat buat sibuk baca paper atau touch touch handphone .

AKhirnya apabila aku dah meluat.. aku keluarkan soalan cepu emas aku pada kaki pong pang pong pang sembang tak jatuh tu..

1MDB tu apa , apa fungsinya , buat apa ?”

pastu kalau diam atau tak dapat jawab dengan betul .. aku tambah statement pula .

“Kita bercakap , kenalah ikut setakat ilmu yang kita ada”

No comments:

continue reading

Related Posts with Thumbnails