Yang Menarik Kali ini...

Followers

Sunday, May 8, 2011

OSAMA VS OBAMA .... aku tak heran pun osama mati.

Dear my readers.. ini pendapat aku.lately kita dikejutkan dengan cerita pembunuhan OSAMA .. emm. pada aku cerita ni tak mengejutkan aku langsung. 
  1. aku sangsi kewujudan OSAMA .. OBAMA tu pasti ada. 
  2. OSAMA dibunuh oleh musuh islam... tak heran lah. kalau islam yg bunuh dia ... ya aku heran. 
  3. Dunia ni memang dah tak aman. Yang beriman teruslah berjuang di jalan Allah. Matilah dalam fisabilillah. 
  4. Kematian OSAMA tidak mematahkan semangat pejuang islam.. adakah kita termasuk ..fikirkanlah.. tak semestinya angkat senjata , kita berjuang atas jalan Allah dengan cara lain. Banyak lagi caranya... tapi balik kepada soalan aku , adakah kita berjuang ? 
  5. Osama pejuang keamanan , negara kita ni aman ke ? Jangan dok cakap pasal osama, isu dalam kain sendiri negara kita belum selesai. 
  6. Parti Politik negara kita kata Kematian Osama diharap boleh membawa perubahan baik... apa punya tolol statement dia . Dia kenal ke hati budi Osama, dok puji pula tindakan OBAMA terhadap OSAMA diharap bawa perubahan baik.. Apa, selama ni OSAMA dok idup dia dok bawa ke arah tak elok kah? 
  7. Buktikan dulu kewujudan OSAMA , pastu buktikan keburukan dia bawa kepada dunia. Arwah berjuang tegakkan Islam di mata dunia.. AWAK ( politik negara) ada ke buat ? ada... tapi yg awak buat banyak bersandarkan kepada profit return ! DANGKAL 
Rasulullah SAW pernah bersabda mafhumnya:
"Seluruh manusia akan mengelilingi kamu (umat Islam) bagaikan yang kebulur mengelilingi hidangan makanan.
Lalu seorang sahabat bertanya: Adakah kerana bilangan kami pada waktu itu sedikit, wahai Rasulullah?
Jawab Baginda: Tidak, bahkan bilangan kamu amat ramai laksana buih di lautan. Allah akan mencabut gerun daripada hati musuh terhadap kehebatan kamu dan menyematkan dalam hati kamu dengan perasaan al wahan.Lantas sahabat bertanya lagi: Ya Rasulullah! Apakah yang dimaksudkan dengan al wahan itu? Ujar Baginda: Al-wahan ialah cintakan dunia dan takutkan mati."





3 comments:

Anonymous said...

keep on writing, bear!

Arpiiz said...

pening dengan isu osama ni, ada yang kata dia tak mati lagi, ada yang kata dia ni tak wujud..

Yuni Aisyah said...

perjuangan osama akn berterusan...

continue reading

Related Posts with Thumbnails