Yang Menarik Kali ini...

Followers

Monday, February 3, 2014

Kenapa Perlu Takaful

Ok .. untuk post kali ini bukan nak promote Maa Takaful tetapi secara khususnya nak promote kenapa kita mesti ada takaful . Untuk diri sendiri , keluarga mahupun pekerja .

Sebenarnya ramai orang di luar sana yang tahu takaful itu penting tetapi kata mereka dalam hati “ gaji tak cukup” .  Ya, betul tu . Sebab saya sendiri pernah merasai dan berfikiran begitu . Maka lahirlah soalan dalam diri saya sendiri

“bagaimana andai ditimpa musibah dan tak bekerja . Pastinya tak cukup langsung masa itu , parah sokmo. Sekarang pun tak cukup masakan masa sebegitu nanti” .

takaful2

Maka dengan sebab itu saya pun mencari perlindungan . Berlindung agar saya terus menerus ada duit untuk sisa sisa kehidupan selepas ditimpa musibah . Saya dapat berlindung tapi sayangnya saya tak dapat kongsi dengan orang lain . Suka untuk saya gunakan metafora berikut,

Hujan lebat dan kita perlu bergerak juga. Saya awal awal lagi sudah beli payung dan sentiasa bawa ke sana ke mari. Kata orang buat apa susah susah bawa payung lagi  membazir duit sahaja. Bukan pakai selalu pun . Nah.. hari ini hujan dan saya ada perlindungan . Tuan tuan apa yang ada ? Tuan tuan pilih untuk bersenang senang sewaktu masa dulu hingga sekarang , sekarang sudah hujan saya lega saya tak basah . Tapi tuan tuan tetap basah . lencun . Jadi tuan tuan tiada perlindungan sebab itu basah lencun . Saya masih boleh meneruskan perjalanan , tuan tuan sudah “sangkut” di sana ,kebuntuan.tuan tuan mungkin berminat nak baca posting saya yang Lain yang berkaitan DI SINI

No comments:

continue reading

Related Posts with Thumbnails