Yang Menarik Kali ini...

Followers

Saturday, July 7, 2012

Bila Aku ditimpa penyakit..bintang tetap berbicara

Kamis , Jumaat , Sabtu (  hari ni) aku kena penyakit apa ntah .dan esok hari hari mendatang belum tahu lagi.  Tadi p klinik swasta dapatkan rawatan dan penjelasan daripada doktor . Quite not satisfied , sebab doc cuma boleh sahkan ianya infection tanpa tahu apa puncanya. Nak tahu tentulah kena buat laboratory test . sakit.. indeed . Memang pun, even masa sujud pun tak boleh lama, rasa nak tercabut dan panas di situ .

The good news is , I do dan the doc also agreed it’s not allergic of something ( food) . Syukur, kalaulah alergik , ini bermakna aku dah terlepas nikmat makanan di dunia ni .

Kronologi (5,6,7 julai 2012) .. esok ahad belum tahu lagi..

  • Kamis
    aku ni jarang tengok mirror2 on the wall . Ntah petang kamis aku tengok pula , dan spotted muka aku yang berusia ni ada very very very little bisul / jerawat di kawasan bawah mata kiri kanan dan atas batang hidung. Sekilas pandang macam the white thing yang keluar dari kulit muka ( hidung) bila kita picit picit tuuu. Aku sure benda tu bukanlah the white thing sebab ianya mengelembung bak belon2 kecil / jerawat.
  • Jumaat
    Benda2 kecil tu blown up dan started bengkak .. oohhh feel terrible . Kinda kulit melecur yang disentuh. macam tu la rasanya. Bawah mata bengkak  dan atas spot spot merah di kawasan bengkak .
  • Sabtu
    Bangun pagi dengan harapan bengkak dah surut. Ohh. Ya Allah , ini ujian , aku redha . Sakitku ini diharap dapat hapuskan dosa dosa ku . All the bintik2 putih tu dah pecah juga dan it getting worsen . Bengkak dah merebak ke atas mata. Kelopak mata dah tebal dan berat. Panas, pedih dan berat jer.. macam baru kena sengat di situ . Tak boleh jadi , tengahari terus pergi ke Klinik dan doc sahkan it’s infection. Sebelum p klinik, tetiba aku teringat, kenapa aku tak ambik antibiotik . Aku ada simpan antibiotik . Aku percaya kes kes macam ni antibiotik adalah solution pertama .Ternyata betul , doktor suruh makan antibiotik, ubat bengkak , gel sapu dan paintkiller.

No comments:

continue reading

Related Posts with Thumbnails