Yang Menarik Kali ini...

Followers

Friday, January 13, 2012

Awas ! Adakah No. Telefon Anda Sebenarnya Recycled ?

 

Salam hormat buat pembaca.Kali ni nak kongsi satu benda yang saya sendiri baru tau. Petang tadi saya telefon call center celcom. Saya dok heran pasal apa kredit prepaid xpax saya dok hilang. SMS daripada mana mana 3rd party provider pun tak dak.

Perbualan dengan Operator celcom tu , saya minta dia cek kot kot no saya ni ada tak subcribe dengan mana mana perkhidmatan luar ( 3rd party) . Ya.. ternyata memang ada ! Patut lah kredit dok kurang pun. Saya memang tak pernah pula jawab ya/yes/on atau seumpamanya bila dapat msg2 drpd no. yang merapu tu (3rd party).

Cek, rupanya sim card saya ni ( 3bulan dah pakai wei) sebenarnya adalah no yang telah di RECYCLE ! semasa jangka hayat no ni dulu. tuan lama ada subscribed dengan 3rd party. Celaka punya celcom. jual no celcom kat saya.. pastu tak terminated subcriptions dengan 3rd party.  

Cara nak stop.. operator tu ada ajar saya. taip STOP ALL ke no _ _ _   alamak, tak ingat lah. Pembaca sekalian boleh minta tunjuk ajar daripada operator . So. kat sini kalau beli sim card baru, semaklah dengan operator .

No comments:

continue reading

Related Posts with Thumbnails