Yang Menarik Kali ini...

Followers

Friday, March 11, 2011

Interesting Fact - Ahmadinejad

Fakta menarik AHMADINEJAD

  1. once masuk pejabat presiden, seluruh karpet istana yg mahal2 disumbangkan ke masjid2. digantikan dengan yg rendah kualiti dan mudah dibersih.
  2. ruang menerima tetamu hanya ada kerusi kayu yg sederhana dlm ruang yg kecil.
  3. Sempat beramah mesra dengan cleaner dan gardener pejabat presidennya
  4. Menterinya diarah tandatangan dokumen arahan yg menekankan gaya hidup sederhana, penyata peribadi termasuk kaum kerabat diawasi.
  5. Isytiharkan harta peribadi sebaik sahaja jadi presiden. hartanya sebuah rumah warisan ayahnya dan peugeot 503 thn 1977 dan wang gajinya sebagai pensyarah usd 250 sebulan
  6. walaupun presiden, dia masih tinggal di rumahnya juga tak ambil gajinya.
  7. setiap hari bawa beg yg berisi roti isi atau roti keju disiapkan oleh isterinya dan makan dengan gembira dan menghentikan penyediaan khas sarapan presiden .
  8. Terbang dlm kelas ekonomi, Pesawat presiden diubah kepada pesawat kargo
  9. Protokol istana diabaikan, jadi menteri2 mudah berjumpa terus dengannya tanpa halangan. acara carpet merah,sesi foto, publisiti peribadi dihentikan.
  10. Jika menginap di hotel, mohon bilik tanpa katil dan tilam, beliau selesa tidur atas lantai beralaskan carpet dan selimut sahaja.
  11. dia hanya tidur di ruang tamu rumahnya.
  12. solatnya jarang sekali di barisan hadapan ( khas) sebaliknya di mana mana saf dan terus solat sebaik azan dilaungkan

No comments:

continue reading

Related Posts with Thumbnails